تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

اخبار لحظه به لحظه از سی و دومین روز قیام مردم بحرین

به نام خدا

سلام


مردم انقلابی و مظلوم بحرین امروز پنجشنبه 26 اسفند 1389 در حالی سی و دومین روز انقلاب خود علیه فساد و تبعیض خاندان حاکم را آغاز کردند که این قیام عملا وارد فاز خشونت و درگیری مستقیم دولت و مردم شده است.

آنچه در پی می‏آید حوادث امروز پنجشنبه است:

ساعت 00:05 بامداد به وقت تهران ـ ادامه حضور مردم در میدان لؤلؤه

با استقرار تانک‏های ارتش، مردم امکان حضور در میدان لؤلؤه و ادامه تحصن خود را ندارند. عصر دیروز تانک‏ها با حمله به میدان، مردم متحصن را قلع و قمع کردند و چادرهای آنان را آتش زدند.

ارتش بحرین به مدت یک ماه حکومت نظامی اعلام کرده است. بر مبنای این قانون، ایجاد هرگونه تجمع ممنوع بوده و از ساعت 16 الی 4 بامداد منع آمد و شد برقرار است.

ساعت 00:15 بامداد به وقت تهران ـ تماس تلفنی صالحی با دبیرکل سازمان ملل

ساعاتی پیش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به کشتار مردم بحرین از سوی حکومت این کشور «مهدی آقاجعفری» سفیر خود از بحرین را فراخواند.

ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران ـ بحرین تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

وزارت آموزش وپرورش بحرین با انتشار بیانیه ای که توسط تلویزیون این کشور پخش شد اعلام کرد: "مدارس، دانشگاهها و مهدکودک های دولتی و خصوصی تا اطلاع ثانوی تعطیل است".

بورس بحرین هم اعلام کرد که این بخش مالی کشور به دلیل حالت فوق العاده، تعطیل است.

ساعت 00:40 بامداد به وقت تهران ـ محاصره بیمارستان

بیمارستان السلمانیه منامه در محاصره نیروهای امنیتی بحرینی و سعودی قرار دارد.


ساعت 01:00 بامداد به وقت تهران ـ مردم: به لؤلؤه باز خواهیم گشت

مردم بحرین که از محل تحصن خود بیرون رانده شده‏اند تأکید کردند که با نیروی جدید به این میدان بازخواهند گشت.

شهروندان بحرینی دیروز هم از مساجد بانگ "حی علی الجهاد" سر دادند.

ساعت 01:40 بامداد به وقت تهران ـ به قیام مسالمت‏آمیز خود ادامه می‏دهیم

شیخ علی سلمان در پیامی به مردم گفت: علیرغم قتل و کشتار و تمام این بی‏رحمی‏ها به شما توصیه می‏کنم که مسالمت‏آمیز بودن انقلاب را حفظ کنید.

وی افزود: از شما می‏خواهم که به اموال عمومی صدمه نزنید و از درگیری مستقیم با پلیس و ارتش خودداری کنید.

رییس جمعیت الوفاق تأکید کرد: ما برای حفظ کرامت خود برخاسته‏ایم و تمام دنیا با ما همدردی می‏کند.

ساعت 01:46 بامداد به وقت تهران ـ آمادگی دانشجویان ایرانی برای اعزام به بحرین 

در پی حضور نظامی عربستان در بحرین برای همکاری با نظامیان بحرینی به منظور سرکوب قیام مردم مسلمان این کشور، تعداد کثیری از دانشجویان ایرانی آمادگی خود را برای حضور در کنار مردم مسلمان بحرین به منظور مقابله با جنایت‌های رژیم آل‌سعود و حکام بحرین اعلام کردند.

در همین زمینه، سینا زعیم زاده دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تأکید کرد: اعضای تشکل‌های دانشجویی وابسته به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل آمادگی دارند برای دفاع از اسلام و مردم مسلمان بحرین لباس شهادت به تن کرده و توطئه ضداسلامی آمریکایی-صهیونیستی با عملگی عربستان و بحرین را خنثی کنند.

ایوب توکلیان دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور نیز گفت: این اتحادیه دانشجویی برای اعزام به بحرین و کمک به مردم مسلمان این کشور آمادگی دارد.

مهدی امیریان عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز تأکید کرد: دانشجویان از مسئولان کشور درخواست دارند که زمینه اعزامشان به بحرین به منظور یاری رساندن به ملت بی‌دفاع این کشور را هرچه سریعتر فراهم کنند.

ساعت 1:48 بامداد به وقت تهران ـ مذاکره صالحی با وزرای خارجه سوریه و عراق 

وزیر امور خارجه در ادامه اقدامات برای جلوگیری از روند خطرناک مداخلات کشورهای خارجی در بحرین، عصر امروز جداگانه با وزرای امور خارجه سوریه و عراق و معاون نخست وزیر کویت، تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوها با اشاره به حساسیت اوضاع در بحرین، بر ضرورت توجه دادن به خطرهای پیش رو بر اثر ادامه روند جاری و نیاز به رایزنی کشورها در جهت جلوگیری از وقوع فجایع انسانی در بحرین تاکید شد.

همچنین در این گفتگوها درخصوص اعتراض به روند ورود نیروهای خارجی و اشغال بحرین ازجانب سایر کشورها و تبعات و عواقب خطرناک آن، رایزنی و تبادل نظر شد.

قرار است ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه به زودی به تهران سفر کند.

ساعت 2:48 بامداد به وقت تهران ـ موضع‌گیری علما مرهمی بر زخم بحرینی‌ها بود

نماینده فراکسیون مستعفی الوفاق از مواضع مراجع تقلید ایران و لبنان در قبال جنایت‏های ارتکاب شده در حق ملت بحرین توسط نیروهای بحرینی و سعودی تجلیل و قدردانی کرد.

"سیدمحمد سیدمجید " اظهار داشت: در حال حاضر ما به شدت به این گونه مواضع یکپارچه از سوی علما نیازمندیم و بدون شک این موضع گیری‌ها مرهمی بر زخم همه بحرینی ها بود. در واقع علمای اسلام ، زبان گویای امت هستند.

ساعت 3:56 بامداد به وقت تهران ـ خشم مردم الشرقیه عربستان از دخالت آل سعود

یک فعال سیاسی عربستانی تاکید کرد که دخالت نظامی آل سعود برای سرکوب تظاهرات کنندگان بی دفاع بحرینی، خشم مردم منطقه شرقیه در عربستان را برانگیخته است.

"ابوحسن زکریا " گفت: دیروز تظاهرات گسترده ای در بسیاری از شهرهای منطقه الشرقیه از جمله قطیف، صفوا، عوامیه و تاروت برای محکوم کردن دخالت نظامی آل سعود در بحرین، و اقدام نیروهای سعودی و بحرینی در سرکوب و کشتار مردم بحرین برگزار شد.

وی افزود: نیروهای ارتش، پلیس و سازمان امنیتی عربستان با تانکها و بالگرد شهرهای منطقه الشرقیه را محاصره کردند، تا ساکنان را از تظاهرات بازدارند؛ اما این اقدامات نتوانست مانع از تظاهرات مردم شود.

زکریا تاکید کرد: نیروهای امنیتی سعودی با شلیک گاز اشک آور به سمت تظاهرات‏کنندگان در شهر تاروت، برای متفرق کردن آنها متوسل به خشونت شدند.

این فعال عربستانی خاطرنشان کرد: دخالت عربستان دربحرین خشم همه مردم عربستان بویژه ساکنان ریاض و شهرهای اصلی این کشور را برانگیخته است.

ساعت 4:35 بامداد به وقت تهران ـ قدردانی رژیم آل خلیفه از نیروهای سرکوبگر خارجی

"نبیل الحمر" مشاور پادشاه بحرین، ورود نظامیان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای کمک به رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم مسلمان این کشور را مورد تمجید قرار داد.

ساعت 6:45 بامداد به وقت تهران ـ حوزه نجف: آمریکا مسئول جنایات است

استاد حوزه علمیه نجف اشرف آمریکا را مسئول جنایتها در بحرین دانست و مداخله فوری کشورهای منطقه و جامعه جهانی برای اخراج ارتش اشغالگر عربستان را خواستار شد.

"آیت الله شیخ محمد السند" گفت : آمریکا، مسئول اصلی هر آن چه در بحرین می گذرد اعم از کشتار مردم به دست ارتش سعودی و ارتکاب جنایات جنگی و جنایت ضد بشریت است؛ زیرا آمریکا از حضور نظامی گسترده ای در بحرین برخوردار است و این کشور تحت سلطه آمریکا اداره می شود.

وی مداخله فوری جامعه جهانی و کشورهای منطقه برای متوقف کردن وحشیگری ارتش سعودی و اخراج این ارتش اشغالگر از بحرین را خواستار شد و خاطر نشان کرد: دولت عربستان سعودی مسئول همه جنایتهایی است که ارتش این کشور، علیه مردم بی دفاع بحرین مرتکب می شود.

ساعت 7:00 بامداد به وقت تهران ـ انقلاب بحرین با وجود سرکوب‌گری‌ها ادامه دارد 

یک فعال سیاسی بحرین تاکید کرد که ملت بحرین با وجود وحشی‌گری‌های آل خلیفه عقب‌نشینی نمی‌کند و نهضت تا سرنگونی این رژیم ادامه دارد.

"صادق الجمری " به اشاره به جنایات اخیر رژیم بحرین در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم گفت حماقت رژیم آل خلیفه در استفاده از خشونت علیه مردم و همراهی نیروهای نظامی 4 کشور شورای همکاری خلیج فارس در سرکوب مردم، ثابت کرد که آل خلیفه در میان مردم بحرین از مقبولیتی برخوردار نیست.

ساعت 7:10 بامداد به وقت تهران ـ توطئه مشترک آل خلیفه و آل سعود علیه ملت بحرین

نماینده مستعفی فراکسیون الوفاق در پارلمان بحرین فاش کرد که طرح گفت وگو از سوی ولیعهد بحرین توطئه ای مشترک از سوی آل خلیفه و آل سعود برای سرکوب مردم بحرین بوده است.

"عبدالجلیل خلیل" گفت: در حالی که ولیعهد بحرین تمایل خود را دو روز قبل برای گفت وگو اعلام کرده بود اما شب هنگام شهروندان بحرینی از ورود نیروهای سعودی و اماراتی به کشورشان شوکه شدند و حمله شبه نظامیان مسلح در لباس غیرنظامی به برخی از روستاها آغاز شد و آنها به سوی مردم تیراندازی کردند.

وی گفت: این اقدامات بیانگر توطئه آشکار رژیم حاکم در قالب طرح گفت وگو با معترضان و مخالفان و استفاده از آن به عنوان دستاویزی برای حمله و کشتار گسترده و وحشیانه مردم بحرین است.

ساعت 8:14 به وقت تهران ـ موج بازداشت‏های گسترده در میان مخالفان رژیم بحرین 

خبرهای دریافتی از بحرین حاکی است نیروهای امنیتی بحرین موج بازداشت های گسترده رهبران گروه های مخالف را آغاز کرده اند.

"حسن مشیمع"، "عبدالجلیل السنکیس"، "شیخ عبدالهادی المخوفر"، "حسن الحداد"، "عبدالوهاب حسین" و "ابراهیم شریف" از رهبران گروه های مخالف رژیم حاکم بحرین به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

ساعت 9:25 به وقت تهران ـ موج استعفای مسئولان بحرینی در اعتراض به جنایات آل‌خلیفه

عضو کمیته حقوق بشر عربی گفت: درپی سرکوب و کشتار مردم بحرین توسط نیروها و نظامیان سعودی و بحرینی، شمار بسیاری از مسئولان این کشور از جمله وزیر مسکن، قضات و نمایندگان پارلمان استعفا کرده‌اند.

"هیثم مناع " اظهار داشت: تعداد بسیاری از مسئولان از جمله وزیر مسکن، قضات و شماری از نمایندگان پارلمان در اعتراض به سرکوبگری مردم بحرین استعفا کردند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد دیگری نیز استعفا کنند.

مناع هشدار داد: سرکوب مردم بحرین توسط نیروهای رژیم با همدستی نیروهای سعودی نتایجی معکوس خواهد داشت و باعث تشدید اعتراضات خواهد شد و راهکار امنیتی فایده‌ای ندارد و از پیش شکست خورده است.

ساعت 10:17 به وقت تهران ـ هشدار نمایندگان کویتی به دولت کویت 

نمایندگان کویتی اعزام نیروهای سعودی و برخی دیگر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را به بحرین برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم در این کشور محکوم کردند.

"عدنان عبدالصمد " گفت: ما به طور کامل این دخالت صورت گرفته در بحرین را محکوم می‌کنیم و هیچ دستاویز قانونی و حقوقی برای چنین اقدامی وجود ندارد و حتی شورای همکاری خلیج فارس و توافقنامه‌های آن برای دفاع مشترک برای مقابله با تجاوزگری نظامی خارجی است.

"صالح عاشور " نماینده دیگر پارلمان کویت نیز گفت: توافقنامه امنیتی بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با هرگونه حمله خارجی است و هم اکنون چنین چیزی روی نداده است بلکه یک سری مشکلات داخلی در بحرین وجود دارد که به شیوه دموکراتیک و سیاسی و فشار مردمی حل می‌شود و اعزام نیروها به بحرین با همه منشورهای بین المللی مغایر است.

درهمین حال، نمایندگان دیگر کویتی هم تهدید کردند که اقدامات سیاسی قاطعی را از جمله استیضاح معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع و بازخواست سیاسی آنها را در صورت اقدام دولت در اعزام نیرو به بحرین اتخاذ خواهند کرد زیرا چنین اقدامی با مبانی دموکراتیک و حقوق بشری در تضاد است.

دولت کویت تصمیم گرفته است که نیرو به بحرین اعزام نکند و گفته است که به حمایت از گفت‌وگو بین دستگاه حاکمه و مردم بحرین اکتفا خواهد کرد.

ساعت 10:26 به وقت تهران ـ درخواست نماینده ایرانی از نماینده بحرینی 

امیدوار رضایی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بحرین طی نامه ای به همتای بحرینی خود صلاح الدین عبدالرحمن نسبت به افزایش خشونت ها علیه مردم بحرین و حضور نیروهای بیگانه اظهار نگرانی کرد.

در این نامه آمده است:بی تردید افزایش خشونت و بی اعتنایی به خواسته های مردم آن هم با استفاده از نیروهای نظامی خارجی عزم ملت بحرین را در مبارزه خود جدی تر می‏نماید.

بدیهی است ما نمایندگان مردم ایران در جهت دفاع از استقلال کشور بحرین و حقوق مسلمانان آمادگی هرگونه همکاری و کمک را اعلام می نماییم.

ساعت 11:00 به وقت تهران ـ دعوا و اختلاف نظر شدید در خاندان آل خلیفه 

شبکه خبری BBC عصر در خبری اعلام کرد که در پی وقوع جنایت های وحشیانه و ضد بشری در بحرین در چند روز اخیر و شدت یافتن حملات علیه تظاهر کنندگان – که اکثر آنها از شیعیان هستند – اختلاف نظر شدیدی میان اعضای خاندان دیکتاتور آل خلیفه رخ داده است.

این شبکه به نقل از یک مقام بلند پایه بحرینی افزود: شاهزاده "سلمان بن حمد آل خلیفه" ولیعهد بحرین روز یکشنبه گذشته طی اظهاراتی که از طریق تلویزیون رسمی بحرین پخش شد، خواستار دیدار و مذاکره مستقیم با نمایندگانی از طرف تظاهر کنندگان و نیز مقامات ارشد احزاب و جناح های سیاسی مخالف دولت شده بود.

وی افزود: کمتر از یک ساعت پس از این اظهارات ولیعهد بحرین، نیروهای دولت رژیم بحرین حملات خود به تظاهر کنندگان را ادامه دادند و ساعاتی بعد نیز نیروهای ارتش عربستان سعودی وارد خاک بحرین شدند. علت این مسأله آن بود که نیروهای پلیس و امنیتی که در خیابان های بحرین حضور دارند و به تظاهر کنندگان حمله می کنند، به هیچ وجه از شاهزاده "سلمان" حرف شنوی ندارند و دستورات وی را اطاعت نمی کنند.

ساعت 11:14 به وقت تهران ـ انتقاد شدید رئیس مجلس اعلای عراق 

سید عمار حکیم در نشست هفتگی فرهنگی با جمعی از شخصیت های سیاسی، اطلاع رسانی و فرهنگی عراق با انتقاد شدید از هدف قرار دادن مسلمانان بحرینی بدست نیروهای امنیتی این کشور و نیروهای خارجی تاکید کرد استفاده از زور و اسلحه در مقابل تظاهرات مردمی راه حل مناسبی برای حل مشکلات نیست. وی این گونه برخورد با مردم غیرنظامی و بیگناه را در سایه خاموش بودن رسانه های بزرگ جهان عرب بی‏سابقه و شگفت‏آور خواند.

ساعت 11:28 به وقت تهران ـ محصور شدن کادر درمانی بیمارستان سلمانیه 

منابع خبری دقایقی پیش اعلام کردند که نیروهای امنیتی بحرین کادر درمانی بیمارستان سلمانیه بزرگترین بیمارستان بحرین را در محل کار خود محصور کرده وبه آنها اجازه خروج و استراحت در منزل را نمی دهند. نیروهای امنیتی همچنین اجازه هیچ گونه جابجایی شیفت های پزشکان و پرستاران را نمی دهند.

به نظر می رسد این کار به منظور تحلیل بردن انرژی کادر درمانی و ایجاد سستی در درمان مجروحان وقایع روزهای اخیر باشد.

گفتنی است بیمارستان سلمانیه منامه ، بزرگترین بیمارستان بحرین است که نقش زیادی هم در درمان مجروحان و زخمی های انقلاب بحرین برعهده داشته است.

ساعت 12:14 به وقت تهران ـ دعای جوشن صغیر در قم، ری و جمکران 

با پیشنهاد خبرگزاری ابنا مراسم قرائت دعای جوشن صغیر به منظور نجات مردم بحرین امشب در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و فردا شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

دیشب هم با فراخوان خبرگزاری ابنا این دعای شریف در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و با حضور خیل زائران و مجاوران آن حضرت قرائت و از شبکه معارف صدای جمهوری اسلامی ایران نیز به طور زنده پخش شد.

ساعت 12:48 به وقت تهران ـ فریبکاری نیروهای اشغالگر سعودی 

خبرهای دریافتی از بحرین حاکی است نیروهای اشغالگر سعودی دیشب پس از برقراری حکومت نظامی به خیابان ها آمده و با فریاد از مردم منامه خواسته اند به خیابان ها بیایند تا به اتفاق هم علیه خاندان حاکم بر بحرین شعار دهند.

گزارش ها حاکی است که نیروهای سعودی با این کار قصد داشتند مردم را به خیابان ها کشانده و با توجیه مقررات حکومت نظامی،آانان را قتل عام کنند. بر اساس این گزارش مردم البته فریب این توطئه را نخورده و از طریق پشت بام ها همدیگر را در خصوص این فریب آگاه می کردند.

ساعت 14:20 به وقت تهران ـ درگیری نظامیان بحرین با مردم 

نیروهای نظامی بحرین با تظاهرکنندگان در غرب شهر منامه شدیداً درگیر شدند.

بر اساس این گزارش ها نیروهای امنیتی بحرین به تظاهرات مردم دو روستای الدیه و السنابس در غرب منامه پایتخت این کشور یورش بردند.

از تعداد شهدا و زخمی های احتمالی این حملات هنوز خبری مخاربه نشده است.

ساعت 14:28 به وقت تهران ـ تجمع اعتراضی طلاب و دانشجویان در مقابل سفارت بحرین

در پی کشتار مردم مسلمان بحرین، طلاب و دانشجویان خشمگین ایرانی در مقابل سفارت بحرین تجمع کردند و خواستار پایان این حرکت وحشیانه شدند.

در این تجمع که حدود 600 شرکت‌کننده داشت، طلاب و دانشجویانی از کشورهای بحرین، عراق و لبنان نیز حضور داشتند.

تجمع‌کنندگان شعارهای "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر اسرائیل "، "مرگ بر انگلیس " و در اعتراض به دخالت نظامی ارتش عربستان در بحرین شعارهای "مرگ بر آل‌سعود و آل خلیفه " را به زبان عربی سر دادند.

ساعت 14:53به وقت تهران ـ درخواست برای حرکت دسته جمعی تشکلهای مردمی به سوی بحرین

اتحادیه انجمنهای اسلامی اروپا با صدور بیانیه ای تصریح کرد: از تشکلهای مردمی در ایران و دیگر کشورها می‌خواهیم با راه‌اندازی کاروانهای "انسان دوستی و آزادیخواهی" شامل پزشکان، امدادرسانان و کمکهای دارویی حرکت دسته جمعی به طرف بحرین را آغاز کنند.

ساعت 15:04به وقت تهران ـ مواضع متناقض آمریکا

در حالی که مردم مظلوم بحرین با سلاح های اهدایی آمریکا قتل عام می شوند ،وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی متناقض گفت: بحرین و هم پیمانان آن با اعزام نیرو برای سرکوب مخالفان راه اشتباهی را طی می کنند.

هیلاری کلینتون در گفتگو با شبکه "سی بی اس" آمریکا در واکنش به اعزام نیروهای سعودی و اماراتی به بحرین برای سرکوب قیام مردمی در این کشور اظهار داشت: بحرین و کشورهای هم پیمانان آن راه اشتباهی را طی می کنند.

وی افزود: رویدادهای بحرین نگران کننده است و ما معتقدیم خواسته ها و آرمان های معترضین نباید با خشونت پاسخ داده شود. ما از دولت بحرین می خواهیم که برای یافتن یک راه حل سیاسی با معترضین وارد مذاکره شود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که دور جدید خشونت های گسترده علیه مردم بحرین دقیقا همزمان با سفر رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا آغاز شد و آمریکا از حضور نیروهای عربستان سعودی ، و امارات در بحرین حمایت کرده است.

ساعت 15:25 به وقت تهران ـ اهداف عربستان از سرکوب شیعیان بحرین

یک روزنامه آلمانی با ادعای اینکه ایران پیروز تحولات اخیر منطقه است، سرکوب و اعمال خشونت علیه شیعیان بحرین را راهکار اشتباه عربستان برای مقابله با قدرت روزافزون تهران ارزیابی کرد.

روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در تحلیلی نوشت :در حالی که هلیکوپترهای جنگی بالای سر اعتراض کنندگان گشت می زنند، گاز اشک آور به طرف آنها پرتاب می شود و شلیک گلوله هایی نیز به گوش می رسد.

ساعت 15:30 به وقت تهران ـ حمله به اتاق عمل بیمارستان سلمانیه

نیروهای امنیتی سعودی و بحرینی با حمله به اتاق عمل اصلی بیمارستان سلمانیه منامه ضمن بازداشت پزشکار جراح، مجروحان را به طرز فجیع و عجیبی داخل گونی انداخته(!!) و با خود به مکان نامعلومی بردند.

آنان مدیر بیمارستان را نیز دستگیر کرده و ریاست بیمارستان را به یکی از افسران نظامی سپردند.

ساعت 16:17 به وقت تهران ـ اتهام مضحک به رهبران مخالف

اتهام بازداشت رهبران مخالف رژیم آل خلیفه، جاسوسی و ارتباط با بیگانگان اعلام شد.

حکومت بحرین سحرگاه دیشب شش نفر از رهبران مخالف رژیم را به اتهام واهی جاسوسی و ارتباط با کشورهای بیگانه بازداشت کرد.

ساعت 16:54به وقت تهران ـ خشم جهانی از سرکوب خونین قیام مردم بحرین 

سرکوب خونین انقلابیون بحرینی و دخالت نظامی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در این منامه خشم جهانیان را برانگیخته است.

"نوری المالکی" نخست وزیر عراق ضمن ابراز نگرانی از ورود نیروهای بیگانه به بحرین اظهار داشت این اقدام نه تنها کمکی به حل بحران بحرین نخواهد کرد، بلکه اوضاع این کشور و منطقه را پیچیده تر خواهد کرد

در کویت نیز شماری از شهروندان این کشور به ویژه زنان با برپایی تظاهراتی در مقابل سفارت بحرین، قلع و قمع معترضان بحرینی را محکوم کردند.

رهبران احزاب مختلف و اهل تسنن و شیعه لبنان نیز با برپایی تظاهراتی در مقابل مقر سازمان ملل متحد در بیروت حمایت خود را از قیام مردمی بحرین اعلام کردند.

شماری از شهروندان شیعه در شهر "قطیف" عربستان سعودی نیز در راستای ابراز همبستگی با معترضین بحرینی تظاهرات برپا کردند.

ساعت 16:40 به وقت تهران ـ بایکوت شدید اخبار بحرین در رسانه‌های جهانی

در حالی که اخبار تحولات مصر و لیبی به صورت لحظه به لحظه از رسانه‌های جهان پخش می‌شد و می‌شود اخبار جنایات آل‌خلیفه و آل‌سعود در بحرین، از سوی شبکه‌های مهم خبری جهان مانند الجزیره، بی‌بی‌سی، العربیه، سی‌ان ان و غیره شدیداً مسکوت گذاشته شده و انگار هیچ اتفاقی در این کشور نمی‌افتد.

هم‌اکنون تنها منبع خبری اتفاقات بحرین به زبان‌های عربی و انگلیسی، شبکه‌های العالم و پرس‌تی‌وی(متعلق به ایران)، المنار و الاتجاه(متعلق به حزب‌الله لبنان)، اهل‌بیت(متعلق به مدرسی‏ها) و سایت‌های ابنا( متعلق به مجمع جهانی اهل‌بیت) و چند سایت وابسته به شیعیان سعودی و بحرین است.

ساعت 17:23 به وقت تهران ـ تظاهرات در کربلا

هزاران نفر از مردم شهر کربلای معلی نیز امروز در اعتراض به سرکوب معترضان بحرینی و دخالت های نظامی عربستان سعودی در امو داخلی این کشور تظاهرات گسترده ای در میدان اصلی این شهر برپا کردند.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی دخالت فوری کشورهای عربی و اسلامی را برای توقف کشتار شیعیان بحرین خواستار شدند. روز گذشته نیز تظاهرات مشابهی در شهرهای بغداد، بصره و دیوانیه برگزار شده بود.

ساعت 17:37به وقت تهران ـ خشم آل‏سعود از حمایت شیعیان عربستان از انقلاب بحرین

یک فعال سیاسی عربستان با اشاره به سرکوب تظاهرات مردم عربستان در حمایت از انقلاب بحرین از خشم آل‌سعود از حمایت شیعیان عربستان از این انقلاب خبر داد.

"ابوالحسن " گفت: نیروهای نظام حاکم هنگام برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مردم، املاک شهروندان و مراکز تجاری را تخریب و علاوه بر آن بسیاری از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت کردند.

وی اظهار داشت: نیروهای عربستانی به طور عمد دست به اقدامات تخریبی می‌زنند تا با تحریک جوانان، درگیری به‏وجود آید، علاوه براین سازمان اطلاعاتی عربستان افرادی را با لباس شخصی میان تظاهرات‌کنندگان می‌فرستند تا ایجاد مشکل کنند.

وی درعین حال تاکید کرد که تظاهرات مردم قطیف حامل پیامی در همبستگی با مردم بحرین و محکوم کردن اقدام عربستان در اعزام نیرو به این کشور است و اینکه خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان قطیف همان خواسته‌های مردم بحرین است.

ساعت 18:10به وقت تهران ـ استفاده گسترده از مزدوران برای سرکوبی مردم بحرین

عضو مجلس شورای جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین از استفاده گسترده آل‌خلیفه از مزدوران برای سرکوب انقلابیون کشورش خبر داد.

" ابراهیم المدهون " تاکید کرد که رژیم حاکم، شهرها و روستاهای این کشور را از مزدوران و نظامیان با لباس غیرنظامی پرکرده است تا مردمی که خواهان تغییر سیاسی در کشور هستند را بترساند.

وی اظهار داشت : پیش بینی می‌شود که شمار شهدا و زخمی‌ها در روزهای آینده افزایش یابد زیرا شمار زیادی از نیروهای نظامی با لباس غیرنظامی و همچنین مزدوران زرخرید برای منصرف کردن ملت از مطالبه حق مسلم خود به کار گرفته شده‌اند.

ساعت 19:30به وقت تهران ـ توقف تولید نفت بحرین 

شرکت نفت دولتی بحرین (باپکو) که همزمان با اعتصاب نیروی انسانی این شرکت به دلیل رویدادهای اخیر با کمبود نیروی انسانی مواجه است، مجبور شد امروزـ پنجشنبه 26 اسفند ـ بخشی از تولید نفت خود را متوقف کند.

میزان کاهش تولید نفت در پالایشگاه باپکو که ظرفیت تولید آن 250 هزار بشکه در روز می باشد، اعلام نشده است.

ساعت 20:25 به وقت تهران ـ اعلام سه روز عزای عمومی 

حضرت آیت الله العظمی سید کاظم روحانی از مراجع تقلید جهان تشیع امروز در اعتراض به جنایات رژیم آل خلیفه و به احترام شهدای وقایع اخیر بحرین سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

ساعت 20:30 به وقت تهران ـ فردا شب مراسم بزرگداشت شهدای بحرین

طلاب و فضلای خارجی حوزه علمیه قم مراسم گرامیداشت شهدای گلگون کفن انقلاب مردم بحرین را برگزار خواهند کرد.

این مراسم فردا شب ـ جمعه 27 اسفند ـ در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار خواهد شد. شرکت قشرهای مختلف مردم در این مراسم حمایت از انقلاب خونین مردم مظلوم و شجاع بحرین خواهد بود.


منابع :http://fa.alalam-news.com/node/27463

http://abna.ir/data.asp?lang=1&id=231850
نظرات 1 + ارسال نظر
ح.ق جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ق.ظ http://www.gvbg.blogsky.com

شما لینک شدید .

ممنون از حضور و نظرتون
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد