تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

شهادت و وصیت امام على علیه السلام

شهادت حضرت علی (ع)

علامه طبرسى گوید: على علیه‏السلام شصت و سه سال زندگانى کرد، ده سال پیش از بعثت، و در سن ده سالگى اسلام آورد. و پس از بعثت‏بیست و سه سال با رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم زندگانى کرد، سیزده سال در مکه پیش از هجرت در امتحان و گرفتارى به سر برد و سنگین‏ترین بارهاى رسالت آن حضرت را به دوش کشید، و ده سال پس از هجرت در مدینه در دفاع از حضرتش با مشرکان جنگید و با جان خود او را از شر دشمنان دین نگاه داشت، تا آنکه خداى متعال پیامبر خود را به سوى بهشت انتقال داد و او را به بهشت آسمانى بالا برد و على علیه‏السلام در آن روز سى و سه ساله بود، و بیست و چهار سال و چند ماه حق او را از ولایت غصب کردند و او را از تصرف در امور بازداشتند، و آن حضرت در این دوران با تقیه و مدارا مى‏زیست، و پنج‏سال و چند ماه خلافت را به دست گرفت و در این سالها گرفتار جهاد با منافقان از ناکثین و قاسطین و مارقین (اصحاب جمل و صفین و نهروان) بود چنانکه رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم سیزده سال از روزگار نبوت خود را ممنوع از پیاده کردن احکام آن و ترسان و محبوس و فرارى و مطرود بود و نمى‏توانست‏با کافران به جهاد پردازد و از مؤمنان دفاع کند، سپس هجرت کرد و ده سال پس از هجرت با مشرکان به جهاد پرداخت و گرفتار منافقان بود تا خداوند او را به سوى خود برد.آن حضرت در شب بیست‏یکم ماه مبارک رمضان سال چهل هجرى با شمشیر به شهادت رسید. عبدالرحمن بن ملجم مرادى شقى‏ترین امت آخر زمان - لعنة الله علیه - در مسجد کوفه او را ضربت زد .

حسن و حسین علیهم السلام به امر آن حضرت مراسم غسل و تکفین او را عهده‏دار شدند و بدن شریفش را به سرزمین غرى در نجف انتقال دادند و شبانه پیش از سپیده صبح در همان جا به خاک سپرده شد. حسن و حسین و محمد پسران آن حضرت علیه‏السلام و عبدالله بن جعفر رضى الله عنه وارد قبر شدند و بنا به وصیت‏حضرتش اثر قبر پنهان گردید. این قبر پیوسته در دولت‏ بنى‏ امیه پنهان بود و کسى بدان راه نمى‏برد تا آنکه امام صادق علیه‏السلام در ولت‏ بنى‏ عباس آن را نشان داد.


وصیت امام على علیه ‏السلام در بستر شهادت

هنگامى که ابن ملجم - که خدا لعنتش کند - او را ضربت زد حضرتش به حسن و حسین علیهم‏السلام چنین فرمود: «شما را به تقواى الهى سفارش مى‏کنم و اینکه در طلب دنیا بر نیایید گرچه دنیا در طلب شما برآید، و بر آنچه از دنیا محروم ماندید اندوه و حسرت مبرید و حق بگویید و براى پاداش (اخروى) کار کنید و دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.شما دو نفر و همه فرزندان و خانواده‏ام و هر کس را که این نامه‏ام به او مى‏رسد سفارش مى‏کنم به تقواى الهى و نظم کارتان و اصلاح میان خودتان، چرا که از جدتان صلى الله علیه و آله و سلم شنیدم که فرمود: «اصلاح میان دو کس از انواع نماز و روزه برتر است.»

خدا را خدا را درباه یتیمان در نظر آرید، هر روز به آنان رسیدگى کنید و حتى یک روز دهان آنان را خالى نگذارید و مبادا در حضور شما تباه شوند.


ادامه مطلب ...

مظلوم تر از علی (ع) کسی دیدی تو ...

سلام


آیا سحری به رنگ خون دیدی تو /محراب و تو منبری چنین دیدی تو /

خون بر در و دیوار و جماعت سر و رو /فرقی که به سجده لاله گون دیدی تو /

آن زاده کعبه و امین حرمین /افتاده میان خاک و خون دیدی تو/

آن کس که ستیز خیبر و بدر و احد /چون شیر بغرید چنین دیدی تو /

ایا تو درون ظلمت شام سیاه /نان اور کودک یتیم دیدی تو /

آیا دل پرز خون و گریان چشمی از جور زمانه و زمان دیدی تو /

او زخم تن و زبان که در طول زمان/ با جان به خرید و دم نزد دیدی تو /

آیا زمیان مردم کوفه و شام /مظلوم تر از علی کسی دیدی تو ...






شب قدر در کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری

قدم اول برای حرف زدن با خدا چیست؟
شب‏ قدر را کسى به دعا و مناجات و گریه و توجه به خدا و نماز و استغفار و امثال این‏ها بگذراند، بعد فرداى آن روز، وقتى‏که در بین جمع مى‏آید و مردم را در خیابانها مشغول کار خودشان مى‏بیند، در دل خود بگوید: اى بیچاره‏ها! شما دیشب در چه حالى بودید، ما چه حالى داشتیم؛ شما غافل بودید! یعنى خود را از دیگران بالاتر حساب کند و این چنین بپندارد. هرکدام از این‏ها باشد، براى پیشرفت تکاملى انسان، سم قاتل است.امثال ما افراد معمولى، دچار تکبرهاى عامیانه هستیم. آن کسانى که در درجات معنوى سیر مى‏کنند و مقامات بالاترى را مى‏بینند، آن‏ها هم در هر رتبه و شأنى که باشند، ممکن است دچار تکبر و اعجاب به نفس و خودبزرگ‏بینى بشوند، که براى آن‏ها خطر عظیمى است. این، براى هرکسى در هر مرتبه‏یى، خطر است.
قدم اول در راه خدا، شکستن خویشتن و خود را فقیر و تهى‏دستِ مطلق دیدن است. یعنى انسان در عین قدرت و ثروت و علم و برخوردارى از مزایا و محاسن و خصوصیات مثبت و در اوج دارایى و توانایى، واقعاً نه به صورت تعارف خود را در مقابل خدا، نیازمند و تهى‏دست و محتاج و کوچک و حقیر ببیند. این، آن روحیه‏ى کمال انسانى است که البته باید با تمرین به این جاها رسید.( بیانات سال‏1369، ص 48)


شاخصه‏ى مهم ماه مبارک رمضان چیست؟
شاخصه‏ى مهم این ماه است- همین تحصیل تقواست. در این دعاى روزانه، بعد از نمازها مى‏خوانیم: «و هذا شهر عظّمته و کرّمته و شرّفته و فضّلته على الشّهور»؛ خداى متعال این ماه را بر ماههاى دیگر، فضیلت داده است. یکى از چیزهایى که این ماه را فضیلت داده، همین «روزه» است؛ یکى از چیزها «نزول قرآن» است؛ یکى از چیزها «شب‏ قدر» است؛ که این‏ها در همین دعا به عنوان شاخصه‏هاى این ماه ذکر شده است. (بیانات سال ‏1385، ص121)


چرا برخی از زمانها و از جمله شب قدر شرافت دارند؟
شرافت شب، ذاتى نیست؛ زیرا روز و شب، همان نور و ظلمت است و در این جهت با هم اختلاف ندارند و شب همان سیاهى و تاریکى، و روز همان روشنایى است، و لیکن شرافت اینها به واسطه حادثه‏اى است که در آنها واقع مى‏شود.مثلًا روز غدیر براى آن واقعه عُظمى و شریف بود که سعید گردید. همچنین شرافت شب قدر براى نزول قرآن است که به نحو رحمت جمعى خداوندى و به نحو قرآنیت، اسماء و صفات الهیه نازل گردیده است. و خداوند متعال در آن شب خواست که درِ رحمت عامه را به روى موجودات باز کند و تمام اسماء و صفات الهیه در آن شب در دسترس بشر گذاشته شده است. و بعد از این مرحله از نزول که به طور قرآنیت بود، در مواقع مخصوص آیات به طور تفصیل در مدت بیست و چند سال نازل گردید و لذا به مناسبت شرافت نزول آیات قرآنى، آن مواقع هم، عزیز و محترم گردیده‏اند.(امام خمینی، تقریرات فلسفه، ج‏3، ص 57)


چه مناسبت‏هایی در شب قدر قرار دارد؟
مناسبت شب‏ قدر، یکى مناسبت دعا و تضرع و توجه به پروردگار است که ماه رمضان بخصوص شبهاى قدر، بهار توجه دلها و ذکر و خشوع و تضرع است. ثانیاً بهانه و مناسبتى است براى اینکه دلهایمان را با مقام والاى امیر مؤمنان و سرور متقیان عالم قدرى آشنا کنیم و درس بگیریم. (بیانات سال‏1387، ص136)


ادامه مطلب ...

میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی مبارک باد

سلام بر تو، امامتِ فردای پس از علی!
سلام بر تو، شباهتِ بی‏شائبه محمدی!
سلام بر اقیانوس کرامت و سخاوتی که از دامان «کوثر» و «ابوتراب» برخاست.



امشب علی و فاطمه لبخند میزنند

پیوسته بوسه بر رخ فرزند می زنند
این سبط مصطفی است به دامان دخترش
این زاده علی است فرا دست همسرش
این روح فاطمه است که بگرفته در برش
این طفل مجتبی است در آغوش مادرش
این حاصل تلاقی دو بهر رحمت است

در یم ولایت و دریای عصمت است





از بزرگواری کریم  اهل بیت علیه‏ السلام به دور است که هنگام نیاز و حاجت کسی، کرامت خویش بپوشاند و در انعام و اکرام به او بخل ورزد. پس دست التماس ما و دامان کریمانه او!

اعتصاب پزشکان و مراکز درمانی در سرزمین‌های اشغالی

سلام


به گزارش فارس، پایگاه خبری «پنت» رژیم صهیونیستی گزارش کرد: «اتحادیه پزشکان در اسرائیل اعلام کرده است که پزشکان ، کارکنان و کارمندان بیمارستان‌ها، مطب‌ها و نهادهای وابسته به صندوق بیماران عام از روز شنبه اعتصاب می‌کنند.» اتحادیه پزشکان تاکید کرده است که بیمارستان‌ها بقیه ایام هفته را نیز مانند روزهای تعطیل فعالیت خواهند کرد.

بنابر این گزارش، مذاکرات نمایندگان اتحادیه پزشکان با وزارت دارایی با هدف حل بحران در نهاد پزشکی اسرائیل ادامه دارد. در هفته‌های گذشته نیز بخش بهداشت و درمان این رژیم شاهد استعفای شماری از پزشکان بیمارستان‌های تل‌آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی بود.


ادامه مطلب ...

سرکوب گسترده قیام مردمی در انگلیس

سلام


نخست وزیر انگلیس:ارتش را به میدان خواهم آورد



به گزارش فارس، "دیوید کامرون " در نشست اضطراری با نمایندگان مجلس از تمام اقدامات لازم برای سرکوب اعتراضات گسترده در انگلیس خبر داد و فراخوانی ارتش برای حمایت از مقابله با معترضان را رد نکرد.

در خبرها آمده بود که کامرون دیروز مجوز استفاده پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و تفنگ‌های آب‌پاش را به منظور سرکوب اعترضات گسترده محرومین در این کشور صادر کرده است.



وی که سعی دارد اعتراضات ناشی از نابرابری‌ها، بیکاری و فقر گسترده در انگلیس را شورش و آشوب جلوه دهد گفت هر کس به آشوب متهم شود باید زندانی شود.

کامرون همچنین اعتراضات اخیر در این کشور را "جنایت " خواند و گفت عکس العمل پلیس در برخورد با آشوب‌ها بسیار کند بوده است.



تصاویر سرکوب گسترده قیام مردمی در انگلیس در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب ...

شماره حساب 99999 برای کمک به مردم سومالی

سلام



جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از ملت شریف و نوعدوست ایران اسلامی برای کمک به مردم نیازمند کشور سومالی دعوت کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در آستانه ماه مبارک رمضان که شمیم قدوم پدریتیمان و محب نیازمندان امیرمومنان حضرت علی (ع) در دل‌ها جاری می‌شود و طنین جود و سخاوت فرزند کریمش حضرت امام حسن مجتبی (ع)‌ در قلوب نیکوکاران به صدا می‌آید، مردم کشور سومالی به دلیل شیوع قحطی شدید مواد غذایی با خطر گرسنگی و بحران انسانی مواجه شده‌اند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: لذا با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )‌، جمعیت هلال احمر آماده جمع آوری کمک‌های نقدی ملت نوعدوست ایران اسلامی برای مردم نیازمند سومالی است و بدین منظور مردم نیکوکار کشورمان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی ایران شعبه مرکزی قابل پرداخت در سراسر کشور واریز کنند و از اجر معنوی این عمل خیر بهره‌مند شوند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به زودی دومین محموله کمک‌های انساندوستانه خود را شامل مواد غذایی و اقلام بهداشتی به کشور سومالی ارسال می‌کند.

تصاویر در ادامه مطلب ...

http://www.boursenews.ir

ادامه مطلب ...