تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

حضور ۹۰۰شهر جهان درحمایت از قیام وال‌استریت

سلام


هزاران آلمانی امروز هم راستا با مردم ۹۰۰ شهر جهان خود را برای شرکت در تظاهراتی با هدف حمایت از قیام وال‌استریت و اعتراض به سیاست‌های اقتصادی آماده کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از نشریه آلمانی "فوکوس"، هزاران آلمانی با حمایت از قیام وال‌استریت در آمریکا و اعلام اعتراض به بحران اقتصاد جهانی، امروز در شهرهای مختلف این کشور به خیابان‌ها می‌آیند.

بر اساس این گزارش، تاکنون اخباری مبنی بر برگزاری تظاهراتی مشابه اعتراض‌های وال استریت، در ۹۰۰ شهر جهان منتشر شده است. این اعتراض‌ها در آلمان با حضور گروه‌های چپ‌گرا در ۵۰ نقطه در این کشور برگزار خواهد شد و معترضان محدودیت سرمایه‌داری را خواستار خواهند شد.

این نخستین باری است که سیاستمداران و جامعه دانشگاهی آلمان از این تظاهرات حمایت می‌کنند.

"وال استریت را اشغال کنید"، جنبشی جهانی است که به‌دنبال جنبش اشغال وال استریت در نیویورک و علیه اقتصاد سرمایه‌داری و آنچه معترضین بحران مالی سرمایه‌داری و بحران نخبگان می‌نامند، شروع شد و هم‌اکنون علاوه بر آمریکا، در ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، اندونزی،کنیا، آفریقای جنوبی، روسیه، فرانسه، مکزیک و ونزوئلا توسعه یافته است.


 

 مشاهیر آمریکا در قیام وال استریت

به گزارش جبهه جهادگران به نقل از فارس، حدود 23 روز از قیام اعتراضی جنبش "وال استریت را اشغال کنید" می‌گذرد و تعداد معترضان به نظام سرمایه‌داری آمریکا در این اعتراضات، به بیش از 5 هزار نفر رسیده است و قطار این اعترضات شهر به شهر از نیویورک به سمت سانفرانسیسکو و کالیفرنیا و حتی واشنگتن، پایتخت سیاسی آمریکا حرکت می‌کند و این معترضان در صدد هستند تا تعداد خود را به 20 هزار نفر برسانند.

 

معترضان آمریکایی که در ابتدا چندین نفر بیشتر نبودند که در مقابل بازار بورس نیویورک تجمع کرده بودند، هم‌اکنون به هزاران نفر رسیدند و شامل اتحادیه‌های کارگری، پرستاران و دیگر صنف‌های آمریکا می‌شود. در میان این معترضان افراد مشهور و برجسته آمریکایی نیز به چشم می‌خورند که با حضور خود در این اعتراضات، سیاست‌های اقتصادی آمریکا را به سخره گرفتند و به آن اعتراض کردند.

از جمله این افراد مشهور می‌توان به افراد زیر اشاره کرد.

*سوزان ساراندون
 
"سوزان ساراندون" بازیگر معروف آمریکایی و برنده جایزه اسکار که برای مدتها فعال سیاسی بوده است با حمایت و سپاس از جنبش "وال استریت را اشغال کنید" گفت: تغییرات هرگز از جانب سیاستمداران رخ نمی‌دهد، تنها از بطن جامعه رخ می‌دهد. این عالی است.


 
*مایکل مور

"مایکل مور" فیلمساز معروف آمریکایی با پیوستن به معترضان جنبش وال استریت با حمایت از آنها از جملات مشوقانه‌ای استفاده کرد و گفت: از آنچه که در اینجا (وال استریت) می‌بینم، شگفت‌زده شدم. تمام آنچه که شما انجام داده‌اید بسیار مهم و تاریخی است. این اتفاق باید یک جایی رخ می‌داد، شاید بهترین جا همین‌جا بوده است.


 
*دکتر کرنل وستدکتر

"کرنل وست" که استاد دانشگاه معروف پرینستون است، سومین شخصیت مهمی بود که از محل اجتماع معترضین وال‌استریت دیدار کرد.
وی در سخنرانی خود در میان معترضین اظهار داشت: "من از بودن در اینجا بسیار خوشحالم. این حضور باعث نشاط روحی من شد چرا که شما از هر رنگ، فرهنگ و جنسیت در اینجا جمع شده‌اید و این باعث می شود تا طبقه سرمایه‌دار به خود بلرزد."


 
*لوپه فیاسکو و ایمورتال تکنیک

"لوپه فیاسکو و ایمورتال تکنیک"،  دو تن از خوانندگان معروف آمریکایی از دیگر افراد مشهور آمریکایی هستند که در اعتراضات "وال استریت را اشغال کنید" به معترضان پیوستند و به سیاست‌های اقتصادی آمریکا اعتراض کردند.


 
*نوام چامسکی

"نوم چامسکی"، زبانشناس و فعال برجسته آمریکایی با پیوستن به معترضان وال استریت، اعتراض خود به سیاست‌های اقتصادی آمریکا را اعلام کرد و با ارسال بیانیه‌ای در وب‌سایت "وال استریت را اشغال کنید" حمایت خود را از معترضان آمریکایی اعلام کرد.


 
*روزیان بار
 
وی که یک ستاره تلویزیونی است هم در تظاهرات معترضین وال‌استریت حضور به هم رساند و اظهار داشت: "ما از پیش برنده‌ایم."

خانم بار در تظاهرات از برنامه خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سخن گفت و وظایف معترضین را برای آنها شرح داد.

وی تصریح کرد: "مفسدین از ما می‌ترسند اما منصفین از ما حمایت می‌کنند. قهرمانان کسانی هستند که به می‌پیوندند. من به شما عشق می‌ورزم."


منابع : http://www.cjf.ir/

http://alef.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
همت یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.daricheh89.mihanblog.com

سلام
اینجاست که تأثیر بیداری اسلامی را می توان به عینه دید.

خدا قوت

علیک سلام

بله همین طوره ..

یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد