تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم
تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

تـلـاش کنـیـم بـرای گـمـنـامـی

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم

شهادت؛ مشق شیعیان برای سرنگونی رژیم فاسد آل‌سعود

بیداری اسلامی در سرزمین سعودی پس از استعفای «علی عبدالله صالح»، دیکتاتور یمن، وارد صفحه تازه‌ای شد؛ به‌طوری که طی روزهای پنجشنبه و جمعه، سوم و چهارم آذرماه، نیروهای وهابی وزارت کشور و پلیس امر به معروف و نهی از منکر پادشاهی سعودی به شیعیان معترض حمله‌ور شدند که بر اساس اخبار رسمی، 4 معترض شیعه را به شهادت و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند.



این در حالی است که نیروهای سیاسی در عربستان سعودی همواره از اعطای فضای باز به شیعیان واهمه دارند، به همین جهت حتی یک پلیس راهنمایی و رانندگی، یک درجه‌دار ارتش یا یک عضو ارشد بخش نفتی این کشور از شیعیان نیستند.

شیعیان در عربستان سعودی، 25 درصد جمعیت این کشور را تشکیل داده و در بخش‌های شرقی و در ساحل خلیج فارس سکونت دارند. در همین حال استان شیعه‌نشین «الشرقیه»، بزرگترین بخش عربستان محسوب می‌شود که با کویت، یمن، قطر، امارات متحده و عمان هم مرز است

براساس آمارها بخش اعظم نفت خام و بنزین صادراتی عربستان سعودی از این منطقه استخراج و ارسال می‌شود که وهابیون نهایت تلاش خود را به خلع ید از شیعیان معطوف کرده‌اند.

از سال 1985 شاهزاده «محمد بن فهد»، فرماندار این منطقه نفت‌خیز شد که از آن زمان موج سرکوب‌ها و فشارهای ضدشیعی گسترش چشم‌گیری یافت. بن فهد متولد سال 1951 و فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل در کالیفرنیا است. او با دختر ولیعهد کنونی عربستان سعودی شاهزاده «نائف» ازدواج کرده و 6 فرزند دارد. در همین حال وی بزرگترین واردکننده به سرزمین حجاز محسوب می‌شود که با استفاده از نفوذ سیاسی‌اش فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است. او در بهمن‌ماه سال 1389 جلسات متعددی را با رهبران منطقه قطیف در دستور کار خود قرار داد و از این ریش‌سفیدان خواست تا از قیام‌های مردمی جلوگیری کنند.


درگیری‌های دو روزه در عربستان سعودی با واکنش‌های تکراری از سوی دیکتاتوری عقب‌مانده این کشور همراه بود. رسانه‌های سعودی معترضان را عوامل خارجی و حامیان آنها را در فضای خارج از مرزهای عربستان معرفی کردند؛ در حالی که فشار و فقر در کنار بی‌توجهی به شیعیان از جمله عواملی است که اعتراضات داخلی در منطقه الشرقیه را هدایت می‌کند. در روزهای اولیه ماه آذر نیز شرق عربستان شاهد درگیری‌های گسترده‌ای میان نیروهای امنیتی و شیعیان بود؛ در حالی که مقررات منع رفت و آمد و حکومت نظامی از سوی نیروهای نظامی توصیه شده بود.

وزارت کشور عربستان در خصوص تیراندازی به سوی مردم ادعا کرد، پنجشنبه از ساختمان‌ها و خیابان‌ها به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی شده است و این نیروها تنها برای دفاع از خود اقدام به گشودن آتش کرده بودند؛ در حالی که جای اصابت گلوله بر پیکر شهدا نشان می‌دهد، تیراندازی از فاصله نزدیک انجام شده و نیروهای سعودی دستور شلیک به معترضان را داشته‌اند. در همین حال وزارت کشور عربستان در اظهار نظری جالب و در بیانیه رسمی ادعا کرده است، اربابان خارجی [معترضان] برای رسیدن به اهداف مشکوک خود به تحریک مناطق شرقی عربستان پرداخته‌اند!

حاکمیت سعودی همواره تلاش می‌کند ریشه ضعف‌های خود در مواجهه با نابسامانی‌ها و تبعیض‌های داخلی‌اش را در زمین قدرت‌های بزرگ مانند جمهوری اسلامی ایران جستجو کند که چنین رفتارهای نخ‌نمایی از سوی افکار عمومی منطقه قابل پذیرش نیست. همانطورکه پیش‌بینی می‌شد، تحولات در منطقه با سقوط یک دیکتاتور دیگر به سوی آزادگی و اسلام‌خواهی پیش رفت و توطئه‌های رژیم سعودی این بار دامن‌ دستگاه وهابی را گرفت.

تحولات در بحرین و دخالت‌های عربستان سعودی در حالی پیش رفت که سربازان سعودی این بار باید به خانه بازگردند تا بتوانند با اسلحه‌های آمریکایی، برادران مسلمان خود را در قلب تپنده اقتصاد عربستان هدف قرار دهند، تا شاید بتوانند برای دیکتاتوری محافظه‌کار خانواده آل سعود زمان بخرند.

غرب از ادامه روند «بیداری اسلامی» راضی نیست؛ زیرا پیروزی اسلامگرایان در مراکش و تحولات اسلامی در مصر در کنار بلاتکیفی اسرائیل شرایط خاورمیانه را پیچیده‌تر از قبل می‌کند. بیداری اسلامی در منطقه روند خود را با سرعت ادامه می‌دهد و این بار مردم منطقه با نگاهی دقیق به مقاومت ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب و الگوبرداری از مقاومت حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی، امید پیروزی در دلهایشان بارور شده و اجازه نداده‌اند تا رژیم‌های مستبد ظلم‌افروزی بر آنها را ادامه دهند.

آینده تحولات در عربستان سعودی با کشتار بیشتر شیعیان و سکوت مجامع بین‌المللی همراه خواهد بود. این وظیفه همه مسلمانان است تا اجازه ندهند ظلم بر آنها حاکم باشد. همانطور که مولایمان علی(ع) تأکید کرده‌اند «حکومت با شرک می‌ماند اما با ظلم از میان خواهد رفت»؛ و این مقاومت و صبر شیعیان عربستان است که تحولات آینده در این کشور را هدایت خواهد کرد.


منبع : http://www.iqna.ir/

نظرات 3 + ارسال نظر
همت شنبه 5 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:18 ب.ظ http://www.daricheh89.mihanblog.com

سلام

«حکومت با شرک می‌ماند اما با ظلم از میان خواهد رفت»

ان شاء الله به زودی شاهد نابودی تمام حکومت های دیکتاتوری باشیم.

موفق باشید
در پناه حق

سلام
ان شاءالله ...
التماس دعا

اویش قرنی یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:52 ب.ظ

سلام محمد جان
فرا رسیدن ماه محرم رو بهت تسلیت میگم
لعنت خدا بر آل خلیفه و آل سعود و...
عزیز التماس دعا

سلام اویس جان
بر شما هم تبریک و تسلیت
محتاجم

عمارنامه یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:54 ب.ظ http://ammarname.ir

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/5280
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد